joi, 9 septembrie 2010

Spre sfarsit de sarcina: vergeturile, problem solved?

Am promis intr-un articol de la inceputurile calatoriei in burtica sa revin la acest subiect atunci cand voi avea mai multe de spus in acest domeniu. Avand in vedere ca ne apropiem vertiginos de finish line si implinim 39 de saptamani cred ca am acum experienta necesara unei astfel de "sustineri academice" :).

Bineinteles ca sunt anumiti factori de care nu putem scapa usor: elasticitatea pielii, varsta si elementele ereditare fiind demne de amintit, insa credeti-ma pana si pe acestea le putem invinge printr-un ritual de ingrijire adecvat. Si acest aspect l-am testat.
Probabil ca va intrebati daca am sau nu vergeturi. Voi spune asta in final dupa ce voi enumera intai ceea ce eu consider ca a fost primordial in evitarea acestora.

1. Primul aspect si cel mai important: folositi crema hidratanta de cel putin 3 ori pe saptamana pe tot corpul inainte de a ramane insarcinata, inainte si de a va gandi la un copil. Nu conteaza prea mult tipul cremei, ci faptul ca uneori folosirea cremelor din momentul confirmarii sarcini este deja prea tarzie, pielea neputand ajunge la un nivel de hidratare corespunzator si deci avand din start probleme cu elasticitatea.

2. Odata ce sunteti insarcinata alegeti produse naturale sau produse specifice acestei perioade si incercati pe cat posibil sa le folositi zilnic. Nu cheltuiti foarte multi bani pentru ca nu are rost. Produsele specifice antivergeturi folosite pentru a preveni NU au un efect mai bun decat produsele puternic hidratante naturale.

3. Daca observati ca apar liniutele rosii intr-o anumita zona folositi cremele minim de doua ori pe zi in special in acea zona si cea inconjuratoare. Puteti sa va asteptati ca in acea zona sa apara si alte vergeturi, dar daca veti folosi intens tratamente si creme hidratante acestea nu se vor adanci si dupa nastere nu vor mai fi vizibile.

In ceea ce priveste produsele folosite pot sa spun ca am ceva experienta in domeniu. Am folosit creme tratament impotriva vergeturilor permise in sarcina : Mustela, Lierac, Chicco, dar si produse naturale: ulei de argan, unt de shea, ulei de migdale dulci si ulei de avocado si un produs 100% natural de care sunt foarte multumita "Mom and baby balm" de la L'Occitane.
Vi se va parea poate ciudat, dar inca din primele luni de sarcina am inceput sa ma simt vinovata atunci cand foloseam cremele din farmacie pe burtica asa ca am ajuns la un compromis: le-am folosit pe acestea pe fese si solduri, iar pe burtica si sani crema L'occitane si uleiul de argan in principal, alternate cu celelalte optiuni naturale. Pentru o piele foarte, foarte intinsa si agresata care se simte similar pielii arse aceste solutii considerate alteori prea unsuroase sunt adevarate balsamuri. Si de aici diferenta: pielea de pe burtica este perfect hidratata, fara mancarimi, roseli si fara nici o vergetura, in schimb in zona feselor au aparut in luna a sasea de sarcina mici liniute rosii care puse sub tratament intens de cremuire dimineata la pranz si seara cu creme tratament si uleiuri hidratante s-au atenuat vizibil ajungand abea observabile .



Concluzia mea: pentru prevenirea vergeturilor alternativele naturale foarte puternic hidratante sunt mai mult decat suficiente, cremele tratament neavand rezultate mai bune, insa daca aveti deja aparute vergeturi acestea sunt insuficiente. Trebuie mentionat si faptul ca zona cu pricina a fost una destul de ignorata in privinta cremuirii inaintea sarcinii si deci cu siguranta si de aici i se trage.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu